Шановні мешканці
Піщанської
громади!
Зробити нашу область успішною, зробити успішною кожну громаду Вінниччини - мета, яку ставить перед собою наша команда. Особисто для мене це дуже важливо, тому що завжди вважав головним критерієм того, що я роблю, - як в результаті змінюється життя людей.

Гарні школи, належне медичне обслуговування, добрі дороги, транспортне сполучення, можливості для роботи і самореалізації, приємні місця для дозвілля, врешті решт звичайна увага і повага влади до людей – це все те, що повинно бути в кожній громаді. Реформа децентралізації, запуску якої я свого часу домігся, надає нові можливості всі ці проблеми вирішувати.

Але мій досвід мене переконує – щоб досягти мети, потрібно мати чітке бачення, план дій і ефективну, професійну і надійну команду. З цього, зокрема, розпочинався шлях до успіху Вінниці, яка сьогодні по праву займає провідні місця серед міст
України і по комфорту, і по прозорості, і по можливостям для підприємництва. І по багатьом іншим показникам. Це – саме той шлях, який ми , наша команда, пропонуємо і Вашій громаді. Це вперше в Україні, коли розробляються узгоджені плани розвитку кожної громади і всієї області в цілому.

Працюючи над проектом стратегії, наші фахівці, члени нашої команди перш за все йшли до людей і цікавились їхньою думкою. Тепер ми ще раз спільно з вами маємо оцінити, що і як має бути зроблено – в кожній громаді і в області в цілому. А далі – цей документ має бути затверджений новообраною Радою громади і стати планом дій, реалізація якого дозволить реалізувати унікальний потенціал вашої громади.

Впевнений, що спільно ми зможемо втілити найсміливіші плани. Щастя, добробуту та здоров'я вам,
Ваш Володимир Гройсман
Дорогі друзі!
Я переконаний, що патріотизм починається з рідної оселі, рідної вулиці, рідного села, селища чи міста, тобто нашої з вами громади. А громада - це люди, які хочуть нормально жити: працювати та отримувати достойну зарплату, водити дітей до хорошого дитсадка, навчати в сучасній школі, отримувати якісну медичну допомогу, цікаво відпочивати. Чи реально це? Реально!
Це наше майбутнє! Саме таким ми його бачимо, саме таким ми його маємо зробити.

Щоб усі наші кроки до цієї мети були правильними та виваженими, ми розробили план розвитку нашої громади на 10 років – «Стратегію 2030». Це план розвитку для всієї громади – мають бути взяті до уваги інтереси кожного мешканця кожного населеного пункти, який входить до нашої громади.

Наразі це ще проект. В його основі – результати тих обговорень наших спільного бачення розвитку громади, які вже відбулись. Але ми разом з вами маємо ще раз зважити всі наші «плюси» та «мінуси» та визначити, що маємо розвивати та будувати, а яких недоліків варто позбутися. Після виборів цей документ стане чітким планом наших дій, запорукою успіху нашої громади.
Крижанівський Олександр Іванович
Мої шановні земляки!
Нині ми обираємо майбутнє рідного краю. Як має змінитися Вінниччина за наступні 10 років? Як зміняться наші громади? Як мрії жителів області про комфортне, якісне та безпечне життя в нашому регіоні і в кожній громаді перетворити на реальність?

Відповіді на ці питання дасть план розвитку нашої області – Стратегія «Вінниччина-2030» і планів-стратегій розвитку громад, проекти яких розроблені. Розробку такого плану ініціював Володимир Гройсман. Саме його команді завдяки чіткому плану «Стратегії 2020» вдалося зробити Вінницю найкомфортнішим містом країни. Тепер наша команда поширює цей підхід на всю область.

Уперше в Україні ми розробили проекти стратегій для кожної громади і всієї області. Унікальним є те, що ці стратегії писались фактично самими вінничанами. Для нас – кожен мешканець Вінниччини важливий, і тому ми організовували обговорення з мешканцями громад, гаряче дискутували, спільно пропонували ідеї та визначали пріоритети.

Завдання, які стоять перед нами, амбітні, але цілком реальні! І працювати будемо разом – на своїй землі, для своїх земляків.
Упевнений, що кожний відчуватиме себе творцем успішної історії своєї громади. Вірю, ми здатні перетворити Вінниччину на сучасний успішний європейський регіон, який має стати прикладом для всієї держави!
ВСТУП
Сьогодні кожна громада зіштовхується з вибором – вирішувати лише нагальні проблеми або підходити до існуючої ситуації
стратегічно, на перспективу. Досвід успішних європейських та українських міст показав, що без плану дій гармонійний, збалансований та якісний розвиток неможливий. Громада потребує стратегії для уникнення хаотичного розвитку, який часто є вигідним для певних зацікавлених кіл, але аж ніяк не є в інтересах громади.

Стратегія – це структурований набір заходів, спрямований на досягнення конкретної мети, це не просто черговий «папірець» чи черговий інструмент політичної агітації. Стратегія – це основа розвитку громади.

Стратегія розвитку об'єднаної територіальної громади – це дороговказ для громади та інструкція, яким чином використовувати всі наявні ресурси (природні, людські, фінансові) з метою досягнення бажаного результату та підвищення рівня життя всіх мешканців.

У реаліях сьогодення деякі громади вже сформувались, а деякі ще у процесі створення. Тому надзвичайно важливим є
відображення в стратегії розвитку інтересів всіх суб'єктів громади (сіл, населених пунктів) у відповідності до їхніх специфічних цілей та потреб.

Стратегія розвитку Піщанської об'єднаної територіальної громади до 2030 року була сформована на основі вивчення існуючих стратегічних документів громади, проведеного SWOT-аналізу, зустрічей-обговорень з мешканцями майбутньої ОТГ, з метою визначення стратегічних пріоритетів громади та бачення розвитку ОТГ.

Стратегія є адаптивним робочим документом, використання якого має на меті допомогти мешканцям громади зрозуміти, що відбудеться в їх населеному пункті протягом наступних 10 років, на що звернути увагу, та що «болить» громаді сьогодні.

Ключові принципи, які були закладені в Стратегію розвитку Піщанської об'єднаної територіальної громади до 2030 року:

  • сталість – інтеграція економічних, соціальних, екологічних аспектів, питань стратегічного планування та прийняття рішень
  • прозорість – основа для «Відкритого уряду» як зрозумілої сукупності дій (заходів), які можуть бути застосовані при формуванні бюджетів, прийнятті рішень на місцях, розробці політики, укладанні контрактів та наданні послуг
  • залученість (партисипація) – ефективні процедури залучення громад сприятимуть легітимності політик та прийняття рішень,
  • створюючи відчуття локальної приналежності та забезпечуючи врахування прав громадян
  • співпраця – горизонтальна та вертикальна, між різними рівнями державного управління, секторами, установами

Збалансований розвиток будь-якої громади починається з визначення напрямків розвитку, пріоритетів та першочергових дій, які протягом наступних років дозволять громаді стати сталою, економічно розвиненою та самодостатньою.

Піщанської ОТГ після об'єднання отримає нові території, які поки що не мають якісного транспортного сполучення та технічної інфраструктури, але в той же час багаті на людські та природні ресурси, значний рекреаційний потенціал та перспективи розбудови агровиробничого сектору.

Стратегія є концептуальним документом з зазначенням пріоритетів та точок росту громади. Цей документ та шляхи реалізації запропонованих у ньому заходів слід додатково обговорити з мешканцями. Частина моніторингу та оцінки, а також План дій щодо реалізації даної Стратегії буде розроблений та доданий до документу.
Загальна інформація про Піщанської громаду
Піщанська ОТГ є громадою селищного типу, сформованою на основі об'єднання Піщанської селищної громади і 8 сільських рад Піщанського району Вінницької області.

У складі громади: Рудницька, Городищенська, Дмитрашівська, Миролюбівська, Рудницька, Ставківська, Чорноминська, Яворівська сільські та Піщанська селищна громади. Загалом 15 населених пунктів з адмінцентром в смт Піщанка.
Загальна площа громади складає 310,8 км2. Кількість населення станом на 2019 р. становила 13636 осіб. 17% з них - діти шкільного та дошкільного віку.

Піщанська ОТГ розташована в південній частині Вінницької області неподалік державного кордону з Молдовою. Межує з Ободівською, Студенянською, Чечельницькою, Городківською і Крижопільською територіальними громадами. Розташованана на Волино-Подільській височині, на відстані 352 км від Києва, 142 км від обласного центру м.Вінниця, 107 км від кордону з Республікою Молдова, 200 км від найближчої країни ЄС. Середня висота над рівнем моря - 242 м.

Територією Піщанської ОТГ проходять два автошляхи Т 0225 та Т 0233. Відстань до міжнародної траси М21 – 37 км, Е50 – 105 км. Залізничні станції: Попелюхи, Рудниця та Рудниця (вузькоколійна). Відстань до найближчого міжнародного аеропорту «Гавришівка» – 149 км.
Демографічна ситуація у розрізі населених пунктів:

смт Піщанка 5311
с Трудове 377
смт. Рудниця 1132
с Городище 615
с Дмитрашківка 1376
с Миколаївка 160
с Миролюбівка 1071
Майстрова Регіна Юріївна
Терапевт
Промисловість громади представлена переважно харчовою і будівельною галузями. Основні підприємства: цукровий комбінат (Чорномин), заводи: комбікормовий, хлібний, молоко- і продтоварів, кар'єроуправління з видобутку вапняків у Піщанці. На території громади, в Рудниці, розташований ПАТ «ПлазмаТек» - один з найбільших виробників зварювальних електродів в Україні.

ДП «Піщанський кар'єр» перебуває в пошуку інвесторів, те саме відноситься і до виробника соків ПРАТ «Сад України».
Основною галуззю економіки є сільське господарство (зернові, буряківництво, скотарство).

Мережа освітніх закладів складається з 7 шкіл І-ІІІ ступеня, 3 шкіл І-ІІ ступеня та 2 шкіл І ступеня. Середня наповненість шкіл учнями в громаді 31 відсоток. Функціонує музична школа. Мережа медичних закладів складається з 14 фельдшерсько-акушерських пунктів, 4 амбулаторій та однієї районної лікарні. Мережа дошкільних закладів Піщанської громади складається з 9 установ. З трьох до шести (семи) років охоплено 84,4% від загальної кількості дітей відповідного віку. Навчально-виховну роботу у дошкільних навчальних закладах здійснюють близько 50 педагогічних працівників. Мережа закладів культури складається з 37 сільських клубів і Будинків Культури.
SWOT-аналіз
SWOT-аналіз – це аналіз у стратегічному плануванні, що полягає в розділенні чинників і явищ на чотири категорії:

  • сильні (S – strengths),
  • слабкі (W – weaknesses) сторони об'єкту, який аналізується; можливості
  • (O – opportunities), що існують для нього або можуть з'явитися з часом і загрози
  • (T – threats), з якими об'єкт зіштовхується або може зіштовхнутися протягом своєї подальшої діяльності та розвитку.
Cильні сторони
1. Лагідний помірно-континентальний клімат, велика кількість сонячних днів протягом року
2. Розвинена художня самодіяльність (художній колектив «Черемшина»)
3. Високий потенціал розвитку сільськогосподарської галузі (зокрема садівництво та ягідництво) і сфери послуг
4. Наявність природніх переваг, зокрема урочище Княгиня
5. Задовільний екологічний стан з огляду на низьке промислове навантаження території ОТГ
6. Наявність корисних копалин
7. Наявність робочої сили для роботи у сфері сільського господарства, послуг і промисловості
8. Наявність вільних земельних ділянок, привабливих для зовнішніх інвесторів у сфері сільського господарства, промисловості і туризму
9. Високий потенціал використання відновлювальних джерел енергії (сонячна енергія, енергія води)
10. Наявність великих і середніх фермерських господарств/платників податків на території громади
Слабкі сторони
1. Більшість доріг на території громади потребує капітального ремонту
2. Недостатня кількість сімейних лікарів
3. Проблеми з працевлаштуванням, особливо для молоді
4. Низький рівень медичних послуг, переважна частка лікарів пенсійного віку, відсутність пологового відділення
5. Нерозвинене транспортне сполучення між населених пунктами ОТГ
6. Відсутність швидкісного Інтернету, покриття українськими теле- і радіоканалами і надійного покриття мобільним зв'язком у частині населених пунктів ОТГ
7. Відсутність системи збору і переробки сміття
8. Поганий стан системи водовідведення у Піщанці
9. Низький відсоток переробки продукції сільського господарства
10. Невпорядкований юридичний статус колонії
11. Високий рівень алкоголізму серед мешканців ОТГ
12. Застаріла містобудівна документація (60-70-х рр. ХХ ст.)
13. Негативна демографічна ситуація (простежуються тенденції до зменшення кількості населення)
Можливості
1. Покращення бізнес-клімату в Україні за рахунок проактивної урядової політики
2. Участь у програмах міжнародної технічної допомоги, національних і регіональних програмах, зокрема транскордонних (з огляду на близькість до кордону з Молдовою)
3. Зростання попиту на продовольство на світовому ринку, що стимулюватиме виробництво та переробку продукції сільського господарства
4. Зростання популярності сільського, зеленого, культурного, світоглядного туризму в Україні та Європі
5. Підвищення інвестиційної привабливості держави, регіону і громади
6. Завершення реформ в державі (адмінтерустрій, медична, освітня)
7. Імплементація Угоди про Асоціацію з ЄС (збільшення квот на експорт с/г продукції)
8. Реалізація проєктів міжмуніципального характеру при співпраці із сусідніми ОТГ
Загрози
1. Міграція населення до великих міст та за кордон, старіння населення
2. Продовження негативних змін клімату
3. Зменшення запасів підземних і поверхневих вод
4. Нестабільність національної валюти
5. Продовження війни на Сході країни, поширення терористичної загрози на інші регіони
6. Зростання цін на енергоносії
7. Нестабільна політична ситуація, погіршення міждержавних відносин з основними закордонними партнерами України
8. COVID-19
SWOT-аналіз дає змогу виявити сильні та слабкі сторони, які потребують найбільшої уваги і зусиль з боку громади. В умовах децентралізації, кожна громада має знайти і активно просувати свої унікальні можливості, так звані «точки зростання».

Для Піщанської об'єднаної територіальної громади точками зростання є набуття статусу локального аграрно-логістичного хабу, завдяки вигідному географічному положенню, наявності залізничного і автомобільного сполучення та розвиненого сільського господарського виробництва та переробки. Також в якості точки росту для Піщанської ОТГ можна розглядати рекреаційний потенціал громади.
БАЧЕННЯ
Фінальний результат бажаного стану майбутнього Піщанської об'єднаної територіальної громади у 2030 році було сформовано за результатами опитування мешканців майбутньої об'єднаної територіальної громади та заповнених ними анкет, аналізу наявних стратегічних та операційних документів громади, з врахуванням думки представників різних верств населення, вікових груп і місцевого бізнесу.
Піщанська громада 2030 — економічно спроможна територія з високою якістю життя у сільській місцевості, здоровим і освіченим населенням,
  • З розвиненою економікою, сферою послуг і можливостями для проведення вільного часу та оздоровлення,
  • мальовничий куточок півдня Вінницької області, з рівними та якісними дорогами, досвідченими фахівцями різних сфер діяльності,
  • зелена, безпечна, затишна територія,
  • простір з прозорим інвестиційним кліматом і розвиненою сферою переробки продукції сільського господарства.
Пріоритети розвитку громади
Передача повноважень і ресурсів на місцевий рівень дозволила посилити здатність залучення зовнішніх інвестицій і потенціал Піщанської громади – території з потужними сільськогосподарськими традиціями та інноваційними прикладами розвитку промисловості.

Пріоритетами розвитку на період до 2030 року для Піщанської громади обрано «Високу економічну спроможність» та «Високі стандарти якості життя».

Основними викликами на період до 2030 року для неї стануть розвиток переробної галузі в сільському господарстві, подолання демографічної кризи і приведення стану інфраструктури до європейських стандартів.

Основними проблемами соціально-економічного розвитку Піщанської громади станом на 2020 рік залишались: нераціональне використання земельних ресурсів сільськогосподарського призначення; дефіцит фінансових ресурсів, що не дозволяє розпочинати реалізацію значних інвестиційних проектів; зношеність основних фондів; безробіття та тіньова зайнятість населення; зниження купівельної спроможності населення через низькі реальні доходи; погіршення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг, мостів та дорожньої інфраструктури; зношеність об'єктів систем водопостачання та водовідведення; освітлення, водозабезпечення; незадовільна забезпеченість потреб населення в пасажирських перевезеннях та відсутність достатньої кількості перевізників, що надають послуги в цій сфері тощо.

Виклики, які ставить перед громадою майбутнє, вимагають ефективних рішень при активному діалозі з громадськістю.
ПРИОРИТЕТИ:
Висока економічна спроможність
ЦІЛІ:

1.1. Інвестиційний потенціал
1.2. Ефективне використання місцевих ресурсів на засадах сталого розвитку
Заходи/Проєкти

1.1.1. Аудит ресурсів (земельні ділянки, нерухомість)
1.1.2. Формування інвестиційно-привабливих пропозицій
1.1.3. Система стимулювання розвитку малого і середнього бізнесу з метою створення робочих місць (особливо для молоді, яка повертається з навчання у місті)
1.1.4. Створення на місцевому рівні системи стимулів для розвитку мікро-, малого бізнесу і малого фермерства
1.1.5. Розробка інвестиційного паспорта громади
1.1.6. Підготовка фахівців в апараті ради для обслуговування інвесторів і представників бізнесу
1.2.1. Стимулювання легалізації доходів населення (підвищення рівня надходжень до місцевого бюджету)
1.2.2. Підвищення рівня компетенцій і розуміння основ стратегічного управління територіями працівників ОМС і активних мешканців
1.2.3. Розвиток кооперативного руху (садівництво, ягідництво, молочарство)
1.2.4. Створення програм адаптації працездатного населення до потреб ринку праці і підвищення рівня самозайнятості
Високі стандарти якості життя
ЦІЛІ:

2.1. Сучасна інфраструктура
2.2. Доступні послуги і простори
Заходи/Проєкти

2.1.1. Ремонт доріг (у першу чергу стратегічно важливих)
2.1.2. Ремонт системи водовідведення у Піщанці (замінна чавунних труб на пластикові)
2.1.3. Будівництво систем освітлення вулиць в населених пунктах, де його ще немає
2.1.4. Ремонт і будівництво нових і реконструкція вже існуючих освітніх, медичних і культурних закладів
2.2.1. Наближення якісних адміністративних послуг до усіх мешканців ОТГ (особливо в сільській місцевості)
2.2.2. Покращення якості медичних послуг і умов для проживання лікарів в громаді
2.2.3. Запровадження системи профілактичного обстеження людей (мамографія, раннє виявлення хвороб)
2.2.4. Створення сучасних рекреаційних просторів, привабливих для молодих сімей з дітьми, людей похилого віку та осіб з інвалідністю
Якісна дошкільна та загальна середня освіта в громаді
ЦІЛІ:

2.3. Безпечне і чисте середовище
Заходи/Проєкти

2.3.1. Благоустрій території населених пунктів громади
2.3.2. Запровадження системи збору і вивезення сміття
2.3.3. Підвищення екологічної свідомості мешканців громади
2.3.4. Розширення мережі відеонагляду в громаді
2.3.5. Створення пожежної команди на сільській території
ПРИОРИТЕТ 1
Висока економічна спроможність
Піщанська громада в рамках цього пріоритету планує забезпечити системну роботу зі створення привабливого інвестиційного клімату та ефективнішого використання місцевих ресурсів з метою виведення її території з числа аутсайдерів розвитку на Вінниччині до числа лідерів.

Піщанська громада має достатній запас природніх ресурсів, об'єктів інфраструктури, людських ресурсів, вільної території для ведення господарської діяльності, що є передумовою використання своїх внутрішніх можливостей і залучення зовнішніх інвестицій.

Наявність на території громади доступних природніх і людських ресурсів стимулює покращення існуючих інвестиційних та адміністративних умов для діяльності суб'єктів господарювання у Піщанській ОТГ. Інфраструктурні об'єкти та вільні земельні ділянки несільськогосподарського призначення громади можуть бути після підготовки запропоновані інвестору.

Точки зростання місцевої економіки – переробка сільськогосподарської продукції зі збереженням принципів сталого розвитку, доступна сфера послуг, інноваційне сільське господарство і промисловість.

Ціль 1.1. Інвестиційний потенціал

В рамках цієї цілі планується налагодження і покращення координації зусиль керівництва громади і землевпорядників щодо визначення потенційно привабливих ділянок і споруд комунальної власності для подальшого проведення аукціонів і підготовки комплексної інвестиційної пропозиції.

Важливу роль у реалізації цієї цілі займатиме також створення атмосфери довіри між владою і бізнесом шляхом визначення профільних фахівців в апараті селищної ради для діалогу з підприємницьким середовищем і системи стимулювання розвитку мікро- і малого бізнесу.

Бенефіціари: місцевий бізнес, зовнішні інвестори, підприємці-початківці

Перелік заходів і проєктів в рамках цілі 1.1.:

1.1.1. Аудит ресурсів (земельні ділянки, нерухомість)
1.1.2. Формування інвестиційно-привабливих пропозицій
1.1.3 .Створити систему стимулювання розвитку малого і середнього бізнесу з метою створення робочих місць (особливо для молоді, яка повертається з навчання у місті)
1.1.4. Створення на місцевому рівні системи стимулів для розвитку мікро-, малого бізнесу і малого фермерства
1.1.5. Розробка інвестиційного паспорта громади
1.1.6. Підготовка фахівців в апараті ради для обслуговування інвесторів і представників бізнесу

Індикатори моніторингу Цілі 1.1.:

Описано і підготовлено для пропонування інвесторам не менше 10 ділянок та споруд
Кількість зареєстрованих суб'єктів підприємницької діяльності
Збільшення надходжень до місцевого бюджету щорічно у порівнянні з 2020р.

Ціль 1.2. Ефективне використання місцевих ресурсів на засадах сталого розвитку

Територія Піщанської громади є багатою на різного роду ресурси. В рамках досягнення цієї цілі у перспективі до 2030 року планується стимулювання переробки сільськогосподарської продукції і розвитку кооперації, виведення бізнесу з тіні, підвищення рівня компетенцій місцевих службовців і надання допомоги працездатному населенню в диверсифікації зайнятості.

Бенефіціари: місцеві підприємці, працівники органів місцевого самоврядування

Перелік заходів і проєктів в рамках цілі 1.2.:

1.2.1. Стимулювання легалізації доходів населення (підвищення рівня надходжень до місцевого бюджету)
1.2.2. Підвищення рівня компетенцій і розуміння основ стратегічного управління територіями працівників ОМС та активних мешканців
1.2.3. Розвиток кооперативного руху (садівництво, ягідництво, молочарство)
1.2.4. Створення програм адаптації працездатного населення до потреб ринку праці і підвищення рівня самозайнятості

Індикатори моніторингу Цілі 1.2.:

Кількість мешканців громади, які пройшли навчання щодо диверсифікації своєї зайнятості
Кількість зареєстрованих суб'єктів підприємницької діяльності у порівнянні з 2020р
ПРИОРИТЕТ 2
Високі стандарти якості життя
Дана стратегічна ціль має на меті покращити стан інфраструктури і довкілля, доступ мешканців громади до якісних публічних та соціальних послуг, посилити рівень безпеки, зокрема пожежної, розвивати сучасні рекреаційні простори.
Серед основних викликів, які виникають в умовах швидкої зміни зовнішнього оточення Піщанської громади, є потреба дотримання темпів зростання якості життя на селі у порівнянні з міськими територіями. Додатковим викликом є недостатня громадська активність місцевого населення.

Метою вибору такої цілі є покращення рівня комфорту проживання в громаді для усіх категорій населення, особливо дітей, людей похилого віку та осіб з інвалідністю, а також безпекової ситуації, особливо у сфері подолання наслідків надзвичайних ситуацій (пожежі, аномальні природні явища).

Ціль 2.1. Сучасна інфраструктура

Занедбаність об'єктів інфраструктури є одним з факторів, що прискорює міграцію молоді з Піщанської громади до більш урбанізованих територій. Через погані дороги утруднюється доїзд до шкіл і садочків, швидких - на виклики до хворих, знижується зовнішня привабливість території громади.

Соціальну, дорожню та інші види інфраструктури потрібно привести до загальноприйнятих стандартів, покращити систему транспортних сполучень всередині громади, а також забезпечити підвищення рівня безпеки в громаді (зокрема у нічний час).
У зв'язку зі зниженням ґрунтових вод рівень води у колодязях жителів села щороку понижується, а у деяких господарствах вода взагалі зникає, тому однією з найважливіших проблем для жителів села є забезпечення якісною питною водою.

Бенефіціари: мешканці громади, комунальне підприємство

Перелік заходів і проєктів в рамках цілі 2.1.:

2.1.1. Ремонт доріг (передусім стратегічно важливих)
2.1.2. Ремонт системи водовідведення у Піщанці (замінна чавунних труб на пластикові)
2.1.3. Будівництво систем освітлення вулиць в населених пунктах, де його ще немає
2.1.4. Ремонт і будівництво нових і реконструкція вже існучих освітніх, медичних і культурних закладів

Індикатори моніторингу Цілі 2.1.:

Довжина капітально відремонтованих автошляхів
Кількість домогосподарств, під'єднаних до мереж водопостачання
Рівень задоволеності мешканців станом інфраструктури у галузі освіти, культури та медицини у порівнянні з 2020р.

Ціль 2.2. Доступні простори та послуги

Підвищення якості надання адміністративних послуг можна досягти за рахунок створення віддалених робочих місць Піщанського ЦНАПу в інших населених пунктах.

В рамках цієї цілі молодіжним активом громади підготовлено проект «Реконструкція громадської будівлі під житловий будинок для лікарів», який має на меті покращення умов проживання молодих лікарів і відновлення низки відділень в Піщанській районній лікарні.

Для надання якісних медичних послуг лікарським персоналом, крім ремонту інфраструктури, потрібно створити систему мотивацій, яка б заохочувала медиків проживати та працювати у Піщанській ОТГ.

Як свідчить статистика, викликом для громади є також раннє виявлення складних для лікування захворювань і відсутність привабливих громадських просторів і рекреаційних зон.

Бенефіціари: мешканці громади, особливо з вразливих категорій, гості і туристи

Перелік заходів і проєктів в рамках цілі 2.2.:

2.2.1. Наближення якісних адміністративних послуг до усіх мешканців ОТГ (особливо в сільській місцевості)
2.2.2. Покращення якості медичних послуг і умов для проживання лікарів в громаді
2.2.3. Запровадження системи профілактичного обстеження людей (мамографія, рання діагностика хвороб)
2.2.4. Створення сучасних рекреаційних просторів, привабливих для молодих сімей з дітьми, людей похилого віку та осіб з інвалідністю

Індикатори моніторингу Цілі 2.2.:

Кількість створених нових дитячих і спортивних майданчиків
Кількість мешканців, які скористались послугами профілактичного обстеження стану здоров'я

Ціль 2.3. Безпечне та чисте середовище

Для покращення санітарно-епідемічного стану в населених пунктах Піщанської громади заплановано облаштувати таку кількості майданчиків для розміщення контейнерів для роздільного збору сміття, яка б забезпечили потреби всіх мешканців громади.
Також планується удосконалити нормативну базу в частині управління побутовими відходами, забезпечити проведення організаційних та інформаційних заходів щодо поводження з ТПВ, зокрема розробити схему санітарної очистки території громади, створити систему заохочень та покарань, пов'язаних із забрудненням території громади. Планується проведення просвітницької роботи в громаді, залучення громадян до прийняття рішень з питань охорони навколишнього природнього середовища, популяризація дій з екологічного захисту через ЗМІ з метою формування нової системи поведінки підростаючого покоління та суспільства загалом щодо поводження зі сміттям.

Комфортна для проживання громада не можлива без високого рівня безпеки жителів ОТГ. Акцент у такому випадку робиться на заходах превентивного, попереджувального характеру, які дозволять унеможливити порушення правопорядку та скоєння злочинів. Виявленню правопорушників зокрема сприятиме встановлення системи зовнішнього відеоспостереження.

Питання безпеки у Піщанській громаді є дуже різноплановим. Воно вимагає реалізації дій у багатьох напрямках. Йдеться про безпеку дорожнього руху, безпеку у громадських місцях та під час публічних заходів, а також у питаннях виявлення вже скоєних правопорушень.

Бенефіціари: мешканці громади, місцевий бізнес, місцева пожежна команда

Перелік заходів і проєктів в рамках цілі 2.3.:

2.3.1. Благоустрій території населених пунктів громади
2.3.2. Запровадження системи збору і вивезення сміття
2.3.3. Підвищення екологічної свідомості мешканців громади
2.3.4. Розширення мережі відеонагляду в громаді
2.3.5. Створення пожежної команди для сільських територій

Індикатори моніторингу Цілі. 2.3.:

зменшення часу приїзду на виклик пожежної команди і дільничного поліцейського у порівнянні з 2020р.
зменшення кількості правопорушень в публічних місцях громади у порівнянні з 2020р.
зменшення кількості стихійних сміттєзвалищ в громаді у порівнянні з 2020р.
проведення регулярних зустрічей з мешканцями щодо потреби сортування і централізованого вивозу сміття
кількість встановлених сміттєвих майданчиків на території громади.
Інтеграція та інструменти для реалізації стратегії
Новостворені ОТГ наразі знаходяться на початку свого шляху до більш масштабної інтеграції та перетворення в сталу і сформовану громаду (муніципалітет). Кінцевою метою інтеграції є об'єднання мешканців і, як наслідок, формування згуртованої та єдиної громади. Місцева влада разом з активними мешканцями повинні спільно працювати над побудовою об'єднаної громади шляхом налагодження взаємовідносин, взаємодії, а також підвищення рівня довіри серед жителів населених пунктів.

Основна мета інтеграції ОТГ полягає в тому, щоб усі населені пункти та їх жителі сприймали громаду в одному ключі шляхом:

• визначення спільних цілей та пріоритетів розвитку, які мають вирішальне значення для майбутнього громади (підготовка стратегії розвитку). Цей процес має на меті об'єднання мешканців та різних зацікавлених сторін з метою формування бачення майбутнього розвитку (спільна участь);
• організацію громадських заходів, об'єднання активних мешканців, установ та організацій (колективна діяльність та
солідарність);
• об'єднання мешканців громади та їх співпраця в різних сферах (комунікація та спільна діяльність). В основному, це формування соціального капіталу громади;
• створення підґрунтя для самореалізації та особистісного розвитку мешканців у громаді (індивідуалізм та добробут);
• належність до громади та відчуття спорідненості зі «СВОЄЮ громадою» (територіальна ідентичність). Створення локальної ідентичності - це остання фаза довготривалого процесу, оскільки йдеться про формування певної системи цінностей та норм поведінки мешканців громади.

Розвиток відносин та взаємодія між мешканцями громади в межах ОТГ має бути результатом діяльності самих мешканців та місцевої влади через участь у громадському житті громади, бажання до об'єднання та спільної праці задля формування
соціальних зв'язків, соціального капіталу, взаємоприйнятних норм і формування, таким чином, взаємної довіри та відчуття
ідентичності.

Необхідність подальшої інтеграції набуває ще більшого значення, враховуючи масштаб викликів, які наразі постають перед ОТГ:

• економічний спад та інші наслідки COVID-19 (скорочення місцевих бюджетів, безробіття та зростання частки тіньової економіки);
• організація роботи адміністрації ОТГ та управління процесами (надання адміністративних, соціальних та
державних послуг);
• загрози сталому зростанню (негативні демографічні тенденції, погана інфраструктура, забруднення та зміни клімату).

Процес інтеграції ОТГ вимагає об'єднання (синергії) розрізнених факторів розвитку (ресурсних, управлінських, економічних, фінансових, людських), які існують окремо в населених пунктах, що об'єдналися в одну ОТГ.

Як документ, Стратегія розвитку Піщанської об'єднаної територіальної громади до 2030 року визначає конкурентні переваги, унікальні особливості та напрямки зростання цієї конкретної території. Крім того, Стратегія 2030 має вирішальне значення для майбутнього ОТГ, оскільки дає поштовх громаді до подальшої інтеграції.

Інструменти, які варто використовувати у процесі впровадження Стратегії 2030 року:

• удосконалення роботи місцевої влади – інституційна розбудова та ефективне управління;
• місцевий бюджет та залучення інвестицій;
• державні та регіональні фонди та програми;
• розробка документації щодо просторового планування;
• міжмуніципальне та міжрегіональне співробітництво (спільні проекти, регулярна комунікація, обмін досвідом, меморандуми про співпрацю);
• державно-приватне партнерство, міжнародні проекти (міжнародні фінансові організації, міжнародна технічна допомога, гранти);
• фонди корпоративно-соціальної відповідальності;
• активне громадянське суспільство.
Додатки