Шановні мешканці
Крижопільської
громади!
Зробити нашу область успішною, зробити успішною кожну громаду Вінниччини - мета, яку ставить перед собою наша команда. Особисто для мене це дуже важливо, тому що завжди вважав головним критерієм того, що я роблю, - як в результаті змінюється життя людей.

Гарні школи, належне медичне обслуговування, добрі дороги, транспортне сполучення, можливості для роботи і самореалізації, приємні місця для дозвілля, врешті решт звичайна увага і повага влади до людей – це все те, що повинно бути в кожній громаді. Реформа децентралізації, запуску якої я свого часу домігся, надає нові можливості всі ці проблеми вирішувати.

Але мій досвід мене переконує – щоб досягти мети, потрібно мати чітке бачення, план дій і ефективну, професійну і надійну команду. З цього, зокрема, розпочинався шлях до успіху Вінниці, яка сьогодні по праву займає провідні місця серед міст
України і по комфорту, і по прозорості, і по можливостям для підприємництва. І по багатьом іншим показникам. Це – саме той шлях, який ми , наша команда, пропонуємо і Вашій громаді. Це вперше в Україні, коли розробляються узгоджені плани розвитку кожної громади і всієї області в цілому.

Працюючи над проектом стратегії, наші фахівці, члени нашої команди перш за все йшли до людей і цікавились їхньою думкою. Тепер ми ще раз спільно з вами маємо оцінити, що і як має бути зроблено – в кожній громаді і в області в цілому. А далі – цей документ має бути затверджений новообраною Радою громади і стати планом дій, реалізація якого дозволить реалізувати унікальний потенціал вашої громади.

Впевнений, що спільно ми зможемо втілити найсміливіші плани. Щастя, добробуту та здоров'я вам,
Ваш Володимир Гройсман
Мої шановні земляки!
Нині ми обираємо майбутнє рідного краю. Як має змінитися Вінниччина за наступні 10 років? Як зміняться наші громади? Як мрії жителів області про комфортне, якісне та безпечне життя в нашому регіоні і в кожній громаді перетворити на реальність?

Відповіді на ці питання дасть план розвитку нашої області – Стратегія «Вінниччина-2030» і планів-стратегій розвитку громад, проекти яких розроблені. Розробку такого плану ініціював Володимир Гройсман. Саме його команді завдяки чіткому плану «Стратегії 2020» вдалося зробити Вінницю найкомфортнішим містом країни. Тепер наша команда поширює цей підхід на всю область.

Уперше в Україні ми розробили проекти стратегій для кожної громади і всієї області. Унікальним є те, що ці стратегії писались фактично самими вінничанами. Для нас – кожен мешканець Вінниччини важливий, і тому ми організовували обговорення з мешканцями громад, гаряче дискутували, спільно пропонували ідеї та визначали пріоритети.

Завдання, які стоять перед нами, амбітні, але цілком реальні! І працювати будемо разом – на своїй землі, для своїх земляків.
Упевнений, що кожний відчуватиме себе творцем успішної історії своєї громади. Вірю, ми здатні перетворити Вінниччину на сучасний успішний європейський регіон, який має стати прикладом для всієї держави!
Василишен Юрій Володимирович
ВСТУП
Сьогодні кожна громада зіштовхується з вибором – вирішувати лише нагальні проблеми або підходити до існуючої ситуації
стратегічно, на перспективу. Досвід успішних європейських та українських міст показав, що без плану дій гармонійний, збалансований та якісний розвиток неможливий. Громада потребує стратегії для уникнення хаотичного розвитку, який часто є вигідним для певних зацікавлених кіл, але аж ніяк не є в інтересах громади.

Стратегія – це структурований набір заходів, спрямований на досягнення конкретної мети, це не просто черговий «папірець» чи черговий інструмент політичної агітації. Стратегія – це основа розвитку громади.

Стратегія розвитку об'єднаної територіальної громади – це дороговказ для громади та інструкція, яким чином використовувати всі наявні ресурси (природні, людські, фінансові) з метою досягнення бажаного результату та підвищення рівня життя всіх мешканців.

У реаліях сьогодення деякі громади вже сформувались, а деякі ще у процесі створення. Тому надзвичайно важливим є
відображення в стратегії розвитку інтересів всіх суб'єктів громади (сіл, населених пунктів) у відповідності до їхніх специфічних цілей та потреб.

Стратегія розвитку Крижопільської об'єднаної територіальної громади до 2030 року була сформована на основі вивчення існуючих стратегічних документів громади, проведеного SWOT-аналізу, зустрічей-обговорень з мешканцями майбутньої ОТГ, з метою визначення стратегічних пріоритетів громади та бачення розвитку ОТГ.

Стратегія є адаптивним робочим документом, використання якого має на меті допомогти мешканцям громади зрозуміти, що відбудеться в їх населеному пункті протягом наступних 10 років, на що звернути увагу, та що «болить» громаді сьогодні.

Ключові принципи, які були закладені в Стратегію розвитку Крижопільської об'єднаної територіальної громади до 2030 року:

  • сталість – інтеграція економічних, соціальних, екологічних аспектів, питань стратегічного планування та прийняття рішень
  • прозорість – основа для «Відкритого уряду» як зрозумілої сукупності дій (заходів), які можуть бути застосовані при формуванні бюджетів, прийнятті рішень на місцях, розробці політики, укладанні контрактів та наданні послуг
  • залученість (партисипація) – ефективні процедури залучення громад сприятимуть легітимності політик та прийняття рішень,
  • створюючи відчуття локальної приналежності та забезпечуючи врахування прав громадян
  • співпраця – горизонтальна та вертикальна, між різними рівнями державного управління, секторами, установами

Збалансований розвиток будь-якої громади починається з визначення напрямків розвитку, пріоритетів та першочергових дій, які протягом наступних років дозволять громаді стати сталою, економічно розвиненою та самодостатньою.

Крижопільська ОТГ після об'єднання отримає нові території, які поки що не мають якісного транспортного сполучення та технічної інфраструктури, але в той же час багаті на людські та природні ресурси, значний рекреаційний потенціал та перспективи розбудови агровиробничого сектору.

Стратегія є концептуальним документом з зазначенням пріоритетів та точок росту громади. Цей документ та шляхи реалізації запропонованих у ньому заходів слід додатково обговорити з мешканцями. Частина моніторингу та оцінки, а також План дій щодо реалізації даної Стратегії буде розроблений та доданий до документу.
Загальна інформація про Крижопільську громаду
Крижопільська об'єднана територіальна громада ще не утворена, громада буде утворена 25 жовтня 2020 року.

25 жовтня 2020 року, відповідно до розпорядження КМУ «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Вінницької області», до складу майбутньої Крижопільської об'єднаної територіальної громади увійдуть 11 територіальних громад, утворених 19 населеними пунктами, з адміністративним центром громади селищем міського типу Крижопіль:
Крижопільська територіальна громада: смт Крижопіль

Голубецька територіальна громада: с.Голубече, с. Княжа Криниця, с. Красне, с.Сонячне

Жабокрицька територіальна громада:
с.Жабокрич

Заболотненська територіальна громада: с. Заболотне

Красносільська територіальна громада: с.Красносілка, с. Зеленянка, с. Залісся, селище Вигода

Крикливецька територіальна громада: с.Крикливець, с. Іллівка

Куницька територіальна громада:
с.Куниче

Соколівська територіальна громада:
с.Соколівка, с. Левків

Павлівська територіальна громада:
с.Павлівка

Тернівська територіальна громада:
с. Тернівка

Шарапанівська територіальна громада:
с. Шарапанівка,
Крижопільська об'єднана територіальна громада розташована у південній частині Вінницької області, на відстані 121 км від міста Вінниці, 346 км від міста Київ, 36 км від кордону з Республікою Молдова (по трасі Т0225). До найближчого міжнародного аеропорту Гавришівка – 125 км, до міжнародного аеропорту Бориспіль – 370 км.
Майстрова Регіна Юріївна
Терапевт
Після утворення у жовтні 2020 року площа Крижопільської об'єднаної територіальної громади складе 416,4км2.

Фактична кількість населення Крижопільської об'єднаної територіальної громади станом на 01.01.2020 р. складає 20'443 особи. Густота населення 49,09 осіб/ км2. Спостерігається значне перевищення кількості жінок над кількістю чоловіків в ОТГ – різниця 1'539осіб, за віковим складом переважає населення працездатного віку (40- 59 років), але в той же час, цей показник відображає тенденцію до скорочення кількості молоді на території ОТГ та збільшення кількості населення пенсійного віку у
найближчий період, якщо існуючі тенденції збережуться.

В процесі розробки Стратегії ОТГ був сформований детальний соціально-економічний аналіз. Цей аналіз містить інформацію стосовно демографії, клімату та екології, ресурсів, транспортного сполучення, економіки, здоров'я та спорту. Він буде наданий як окремий документ.
SWOT-аналіз
SWOT-аналіз – це аналіз у стратегічному плануванні, що полягає в розділенні чинників і явищ на чотири категорії:

  • сильні (S – strengths),
  • слабкі (W – weaknesses) сторони об'єкту, який аналізується; можливості
  • (O – opportunities), що існують для нього або можуть з'явитися з часом і загрози
  • (T – threats), з якими об'єкт зіштовхується або може зіштовхнутися протягом своєї подальшої діяльності та розвитку.
Cильні сторони
  • Зручне географічне розташування та наявне залізничне сполучення
  • Транспортне сполучення між смт Крижопіль і м. Вінниця
  • Сприятливі природно-кліматичні умови для ведення сільського господарства
  • Наявні корисні копалини (кар'єр з видобутку піску), якісні ґрунти
  • Наявні технічні комунікації та інфраструктура
  • Людські ресурси
  • Доступність базових послуг для населення: медицина, шкільна та позашкільна освіта, соціально-побутові послуги
  • Розвинена сфера послуг
  • Багата історико-культурна спадщина
Слабкі сторони
  • Відсутність якісного транспортного сполучення між населеними пунктами в межах ОТГ та низька якість транспортного обслуговування (маршрутки)
  • Стан доріг та висока аварійність через незадовільний стан або відсутність відповідної дорожньої інфраструктури
  • Незадовільний стан комунікацій та технічної інфраструктури
  • Погіршення екологічної ситуації та викиди від виробництв (сморід)
  • Низька якість питної води
  • Поводження з побутовими відходами, стихійні сміттєзвалища та вичерпаний ресурс полігону
  • Неузаконені водогони та артезіанські свердловини
  • Низький рівень зайнятості населення у громаді
  • Відсутність дозвілля
  • Низький рівень безпеки в громаді
  • Недостатній рівень надання базових послуг: низька забезпеченість дитячими садочками і школами, відсутність магазинів в селі
  • Відсутність дозвілля та місць відпочинку, дитячих та спортивних майданчиків
Можливості
  • Фінансова децентралізація та більше повноважень у місцевих органів влади
  • Обласна підтримка розбудови та функціонування технічної і соціальної інфраструктури в громаді
  • Розвиток зеленого туризму
  • Залучення бізнесу для реалізації міських інфраструктурних проектів
  • Наявність інвестиційно привабливих ділянок
  • Розвиток інституційної спроможності громади та громадських організацій
  • Міжмуніципальна локальна співпраця громад, територій
Загрози
  • Світова епідемія COVID-19
  • Зміни клімату
  • Зникнення підземних джерел, обміління водойм, пересихання криниць
  • Поглиблення світової економічної кризи
  • Відсутність стабільної законодавчої бази і податкового законодавства
  • Війна на Сході
  • Стратегія області не відповідає баченню ОТГ
  • Відсутність інвестицій в новостворену ОТГ
  • Непрозорість влади та корупція
  • Постійне зростання цін на енергоносії
  • Старіння населення
  • Скорочення кількості робочих місць
  • Відсутність дільничих поліцейських в громадах
  • Відсутність пожежних станцій в громадах
  • Пасивність мешканців щодо розвитку і життя їх громади
SWOT-аналіз дає змогу виявити сильні та слабкі сторони, які потребують найбільшої уваги і зусиль з боку громади. В умовах децентралізації, кожна громада має знайти і активно просувати свої унікальні можливості, так звані «точки зростання».

Для Крижопільської об'єднаної територіальної громади точками зростання є набуття статусу локального аграрно-логістичного хабу, завдяки вигідному географічному положенню, наявності залізничного і автомобільного сполучення та розвиненого сільського господарського виробництва та переробки. Також в якості точки росту для Крижопільської ОТГ можна розглядати рекреаційний потенціал громади.
БАЧЕННЯ
Фінальний результат бажаного стану майбутнього Крижопільської об'єднаної територіальної громади у 2030 році було сформовано за результатами опитування мешканців майбутньої об'єднаної територіальної громади та заповнених ними анкет, аналізу наявних стратегічних та операційних документів громади, з врахуванням думки представників різних верств населення, вікових груп і місцевого бізнесу.
Крижопільська об'єднана територіальна громада – комфортна та безпечна громада, якою пишаються її мешканці, де кожен почувається затишно, де ростуть щасливі діти та залишається молодь. Громада, яка шанує власну історію та береже культурну спадщину.
Пріоритети розвитку громади
Кожна існуюча та перспективна громада має чітко розуміти власні пріоритети та цілі, які є для громади визначальними, та реалізація яких дозволить об'єднаній територіальній громаді досягти бажаного стану та рівня розвитку в майбутньому. Для
Крижопільської об'єднаної територіальної громади, базуючись на проведеному SWOT-аналізі, були визначені наступні цілі та пріоритети:
ПРИОРИТЕТИ:
КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНА ГРОМАДА ЗІ СТІЙКОЮ
ЕКОНОМІКОЮ
ЦІЛІ:

  • Підтримка і розвиток малого та середнього підприємництва
  • Громада з високим рівнем зайнятості та розвиненим агросектором
Заходи/Проєкти

  • Інвентаризація наявних земельних ділянок та нерухомості в межах і поза межами населених пунктів
  • Розробка та впровадження програм підтримки малого і середнього підприємництва
  • Розробка та впровадження програми підтримки зеленого туризму та місцевої рекреації
  • Залучення та підтримка виробників, що спеціалізуються на переробці с/г продукції
  • Створення с/г кооперативів
КОМФОРТНА ГРОМАДА З ВИСОКИМ РІВНЕМ ЯКОСТІ ЖИТТЯ
ЦІЛІ:

  • Доступна медицина, освіта та соціально-побутові послуги
  • Відкрита та прозора влада
  • Безпечна громада
Заходи/Проєкти

  • Забезпечення необхідним медичним обладнанням та відповідними умовами медичні заклади всіх рівнів на території ОТГ
  • Модернізація КНП «Заболотненський дитячий психоневрологічний санаторій ім.ак. Д.К.Заболотного Вінницької обласної Ради»
  • Підвищення якості освітніх послуг та запровадження сучасних методів навчання
  • Якісні адміністративні та соціальні послуги на місцях
  • Створення та постійне наповнення сайту ОТГ
  • Запровадження методів партисипації в процесі прийняття рішень
  • Стимулювання розвитку громадського сектору
  • Створення молодіжної ради
  • Запровадження системи відео нагляду
  • Запровадження системи моніторингу для попередження надзвичайних ситуацій
  • Створення локальних загонів правопорядку у співпраці з Національною поліцією
  • Створення опорних пунктів МНС
  • Застосування сучасних технологій очистки та фільтрації на промислових об'єктах
  • Розвиток дорожньої інфраструктури, з метою створення безпечних умов для всіх учасників дорожнього руху
РОЗВИНЕНА ІНФРАСТРУКТУРА НА ЗАСАДАХ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
ЦІЛІ:

  • Сполучена громада з розвиненою транспортною інфраструктурою
  • Якісні комунальні послуги для всіх
Заходи/Проєкти

  • Ремонт існуючої та розвиток дорожньої мережі в межах ОТГ
  • Доступна та зручна транспортна інфраструктура
  • Доступний якісний інтернет та мобільний зв'язок в селах
  • Інвентаризація та узаконення артезіанських свердловин та мереж
  • Модернізація існуючих та будівництво нових мереж водопостачання та каналізації
  • Організація централізованого збору побутових відходів та їх утилізація
  • Реконструкція мереж вуличного освітлення з використанням енергозберігаючих технологій
  • Оптимізація дорожньої мережі
ГРОМАДА ДЛЯ КОЖНОГО
ЦІЛІ:

  • Зручні та екологічні громадські простори
  • Дозвілля для всіх
Заходи/Проєкти

  • Ліквідація стихійних сміттєзвалищ
  • Збереження та розвиток локальних рекреаційних об'єктів
  • Перетворення бібліотек та закладів культури на центри дозвілля
  • Облаштування дитячо-спортивних майданчиків поблизу навчальних закладів
  • Модернізація існуючого або будівництво нового сучасного кінотеатру в смт Крижопіль
ПРИОРИТЕТ 1
Конкурентоспроможна громада зі стійкою економікою
Ціль 1.1. Підтримка і розвиток малого та середнього підприємництва

Для забезпечення високого рівня надання послуг населенню необхідно мати розвинену сферу торгівлі та побутових послуг. Зазвичай, в селах і невеликих містах дану сферу формують малі та середні підприємства. Саме тому в ОТГ необхідно сприяти таким невеликим бізнесам, як основі для забезпечення базових потреб мешканців громади, за допомогою відповідних місцевих програм підтримки та розвитку.

Мета: створення сприятливого середовища для місцевих підприємств та, відповідно, нових робочих місць для мешканців громади.

Бенефіціари:
безробітні, малі та середні підприємства, фізичні особи-підприємці

Заходи:

1.1.1. Інвентаризація наявних земельних ділянок та нерухомості в межах і поза межами населених пунктів.
1.1.2. Розробка та впровадження програм підтримки малого та середнього підприємництва.
1.1.3. Розробка та впровадження програми підтримки зеленого туризму та місцевої рекреації.

Індикатори:


• кількість діючих місцевих МСП на території ОТГ
• кількість створених робочих місць

Ціль 1.2. Громада з високим рівнем зайнятості та розвиненим агросектором

Наявність якісних робочих місць в громаді та визначена спеціалізація економіки громади є запорукою стабільності та розвитку. Висока локальна пропозиція по працевлаштуванню з конкурентною заробітною платою та соціальними умовами, дозволяє місцевій молоді залишатися в громаді, а не шукати кращих перспектив в великих містах або закордоном. Крім того, це попереджає і відтік кваліфікованих кадрів та підвищить рівень соціальноекономічного розвитку ОТГ.

Мета: визначення спеціалізації та створення робочих місць для мешканців громади у найбільш перспективному для регіону секторі

Бенефіціари: безробітні, фермери, агрохолдинги, інвестори

Заходи:

1.2.1. Залучення та підтримка виробників, що спеціалізуються на переробці с/г продукції.
1.2.2. Створення с/г кооперативів.

Індикатори:

• кількість підприємств, що спеціалізуються на переробці с/г
продукції
ПРИОРИТЕТ 2
Комфортна громада з високим рівнем якості життя
Ціль 2.1. Доступна медицина, освіта та соціально-побутові послуги

Людське життя та здоров'я є найвищою цінністю. Доступ до базових послуг, таких як медицина, освіта, соціально-побутові послуги – це право кожного громадянина, і завданням держави, в тому числі і в особі органів місцевого самоврядування, є забезпечення реалізації цього права. Якість надання базових послуг визначає соціальну захищеність та відчуття комфорту жителів громади.

Мета: забезпечення рівного доступу всіх мешканців громади до якісних послуг.

Бенефіціари: соціально незахищені верстви населення, особи з інвалідністю, сімї, люди похилого віку, молодь, діти

Заходи:


2.1.1. Забезпечення необхідним медичним обладнанням та відповідними умовами медичні заклади всіх рівнів на території ОТГ
2.1.2. Збереження та модернізація КНП «Заболотненський дитячий психоневрологічний санаторій ім.ак. Д.К.Заболотного
Вінницької обласної Ради» - єдина лікувально-профілактична установа даного спрямування на території Вінницької області.
2.1.3. Підвищення якості освітніх послуг та запровадження сучасних методів навчання
2.1.4. Якісні адміністративні та соціальні послуги на місцях

Індикатори:

• рівень успішності школярів громади за результатами ЗНО (базовий рік для порівняння 2019)
• сукупний обсяг та перелік адміністративних послуг, що надаються в громаді (базовий рік для порівняння 2019)

Ціль 2.2. Відкрита та прозора влада


Одним з найболючіших питань для населення є відчуття, що «влада нас не чує». Це відчуття нівелює бажання мешканців
долучатися до життя громади, брати на себе відповідальність, а головне співпрацювати з владою, як представником громади,
для забезпечення стабільності та процвітання своєї громади.

Формування розуміння, що місцева влада – це друг, а не ворог, через спільний діалог, є дієвим важелем впливу всієї громади не тільки на місцевому, а й обласному рівні для подолання існуючих проблем та реалізації можливостей у своїй громаді.

Мета:
забезпечення якісної комунікації між владою та мешканцями громади, запровадження принципів не просто участі, а безпосередньої залученості всіх соціально-вікових груп населення до співпраці.

Бенефіціари:
молодь, громадський сектор, туристи, інвестори

Заходи:

2.2.1. Створення та постійне наповнення сайту ОТГ.
2.2.2. Запровадження методів залучення мешканців в процесі прийняття рішень через створення платформи для діалогу «влада-громада».
2.2.3. Стимулювання розвитку громадського сектору.
2.2.4. Створення молодіжної ради.

Індикатори:

• постійно діючий та інформативний сайт ОТГ
• щоквартальні зустрічі влади з мешканцями у форматі круглого столу або «вільного мікрофону»
• збільшення кількості громадських організацій, що активно працюють на території ОТГ

Ціль 2.3. Безпечна громада

Відчуття безпеки є однією з базових потреб людини. Комфорт проживання в тій чи іншій громаді визначається не тільки наявністю якісних послуг та інфраструктури, а й розумінням того, що нестрашно вийти на вулицю в будь-який час доби, відпустити дітей гуляти з друзями, а вразі виникнення надзвичайної ситуації – є ті, хто подбають про вас і вашу родину, вирішать конфлікт та забезпечать правопорядок.

Мета: забезпечення та підтримка відчуття безпеки та захищеності у мешканців, попередження надзвичайних ситуацій та
правопорушень.

Бенефіціари:
всі мешканці громади, промислові підприємства

Заходи:

2.3.1. Запровадження системи відео нагляду.
2.3.2. Запровадження системи моніторингу для попередження надзвичайних ситуацій.
2.3.3. Створення локальних загонів правопорядку у співпраці з Національною поліцією.
2.3.4. Створення опорних пунктів МНС.
2.3.5. Застосування сучасних технологій очистки та фільтрації на промислових об'єктах у співпраці з їх власниками та балансоутримувачами.
2.3.6. Розвиток дорожньої інфраструктури, з метою створення безпечних умов для всіх учасників дорожнього руху: - обладнання наземних регульованих переходів на аварійно-небезпечних ділянках дороги (напр. біля залізничного вокзалу станції Крижопіль, на дорожніх розв'язках та виїздах з підвищеним рівнем небезпеки)

Індикатори:

• впроваджена та діюча система вуличного відео нагляду
• зменшення кількості правопорушень та ДТП на території громади
• зменшення кількості надзвичайних ситуацій
• показники якості повітря відповідають санітарним нормам
ПРИОРИТЕТ 3
Розвинена інфраструктура на засадах сталого розвитку
Ціль 3.1. Доступна громада з якісною транспортною інфраструктурою

Сполучена громада з розвиненою транспортною інфраструктурою

В сучасному світі громада не може діяти як закрита ізольована одиниця. В умовах глобалізації вільний доступ до інформації, мобільний зв'язок, транспортне сполучення та можливість спілкування з навколишнім світом є умовою існування сучасної людини.

Одним з основних чинників життєдіяльності та економічного зростання громади є якісне сполучення між населеними пунктами як в самій громаді, так і можливість дістатися зручним і швидким способом до населених пунктів поза межами громади.

Транспортна інфраструктура – це не лише дороги, це і зупинки, тротуари, вело доріжки, зовнішнє освітлення та знаки, можливість пересування у просторі всіх без виключення мешканців громади.

Мета: доступ до інформації та спілкування; забезпечення комфорту та безпеки пересування всім учасникам дорожнього руху, незалежно від того яким видом транспорту особа користується (автомобіль, автобус, велосипед чи вона є пішоходом).

Бенефіціари:
всі мешканці громади, підприємства, інвестори, туристи

Заходи:


3.1.1. Ремонт існуючої та розвиток дорожньої мережі в ОТГ.
3.1.2. Доступна та зручна транспортна інфраструктура.
3.1.3. Доступний якісний інтернет та мобільний зв'язок.

Індикатори:

• наявність прямих маршрутів до центру громади /сусідніх ОТГ /м. Вінниця
• протяжність реконструйованої дорожньої мережі
• % замінених аварійних опор;
• % зупинок громадського транспорту, обладнаних відповідною інфраструктурою (знак, розклад, накриття, тощо)

Ціль 3.2. Якісні комунальні послуги для всіх


Доступ до послуг з енергопостачання, водопостачання та водовідведення, сміттєпереробки в сучасному світі є не просто бажаним, а обов'язковим для забезпечення нормального рівня життя населення та розвитку ОТГ. Вирішення проблеми відсутності тих чи інших комунальних послуг передбачає не просто прокладання труб та встановлення необхідного обладнання, а впровадження сучасних енергоефективних та енергозберігаючих технологій, модернізацію усіх систем забезпечення на економічно вигідних умовах.

Мета: забезпечення комфорту та якісних комунальних послуг для всіх мешканців громади

Бенефіціари: всі мешканці громади, підприємства, інвестори

Заходи:

3.2.1. Інвентаризація та узаконення артезіанських свердловин та мереж.
3.2.2. Модернізація існуючих та будівництво нових мереж водопостачання та каналізації.
3.2.3. Організація централізованого збору побутових відходів та їх утилізація.
3.2.4. Реконструкція мереж вуличного освітлення з використанням енергозберігаючих технологій.
3.2.5. Оптимізація дорожньої мережі (напр. будівництво тунелю на залізничному переїзді у Крижополі, будівництво обїзних
доріг).

Індикатори:

• протяжність реконструйованої та новозбудованої мережі водогону та каналізації
• впроваджена система збору та вивезення побутових відходів
• протяжність реконструйованих мереж вуличного освітлення
ПРИОРИТЕТ 4
Громада, в якій я живу і якою пишаюся
Ціль 4.1. Зручні та екологічні громадські простори

Невід'ємною частиною успішної та щасливої громади є наявність громадських просторів, що виконують функції екологічних острівців в урбанізованому середовищі, є місцем відпочинку та проведення часу з родиною, а також є центрами тяжіння мешканців та своєрідними субцентрами.

Мета: забезпечення доступу мешканців та гостей громади до громадських просторів, які є екологічними, привабливими та
зручними.

Бенефіціари: сімї, молодь, діти, люди похилого віку, особи з інвалідністю

Заходи:

4.1.1. Ліквідація стихійних сміттєзвалищ на території громадських просторів.
4.1.2. Збереження та розвиток локальних рекреаційних об'єктів та перетворення їх на громадські простори.

Ціль 4.2. Дозвілля для всіх


Відпочинок, як і робота, є невід'ємною частиною життя кожного. Забезпечення якісного відпочинку для всіх жителів громади, особливо в сучасних умовах, набуває нового значення та змісту. Доступність, комфорт, різноманіття та можливість вибору визначає ступінь якості відпочинку. Все більше набирає популярності зелений туризм, локальна рекреація та дозвілля.

Мета: забезпечення всіх мешканців громади якісним та змістовним дозвіллям «поблизу».

Бенефіціари:
люди похилого віку, діти, молодь, студенти, сімї, спортсмени

Заходи:

4.2.1. Перетворення бібліотек та закладів культури на центри дозвілля (з вільним доступом до мережі інтернет та гуртками для дітей та молоді).
4.2.2. Облаштування дитячих та спортивних майданчиків поблизу навчальних закладів.
4.2.3. Модернізація існуючого або будівництво нового сучасного кінотеатру в смт Крижопіль.

Індикатори:
• кількість створених центрів дозвілля
• кількість побудованих та реконструйованих дитячо спортивних майданчиків
Інтеграція та інструменти для реалізації стратегії
Новостворені ОТГ наразі знаходяться на початку свого шляху до більш масштабної інтеграції та перетворення в сталу і сформовану громаду (муніципалітет). Кінцевою метою інтеграції є об'єднання мешканців і, як наслідок, формування згуртованої та єдиної громади. Місцева влада разом з активними мешканцями повинні спільно працювати над побудовою об'єднаної громади шляхом налагодження взаємовідносин, взаємодії, а також підвищення рівня довіри серед жителів населених пунктів.

Основна мета інтеграції ОТГ полягає в тому, щоб усі населені пункти та їх жителі сприймали громаду в одному ключі шляхом:

• визначення спільних цілей та пріоритетів розвитку, які мають вирішальне значення для майбутнього громади (підготовка стратегії розвитку). Цей процес має на меті об'єднання мешканців та різних зацікавлених сторін з метою формування бачення майбутнього розвитку (спільна участь);
• організацію громадських заходів, об'єднання активних мешканців, установ та організацій (колективна діяльність та
солідарність);
• об'єднання мешканців громади та їх співпраця в різних сферах (комунікація та спільна діяльність). В основному, це формування соціального капіталу громади;
• створення підґрунтя для самореалізації та особистісного розвитку мешканців у громаді (індивідуалізм та добробут);
• належність до громади та відчуття спорідненості зі «СВОЄЮ громадою» (територіальна ідентичність). Створення локальної ідентичності - це остання фаза довготривалого процесу, оскільки йдеться про формування певної системи цінностей та норм поведінки мешканців громади.

Розвиток відносин та взаємодія між мешканцями громади в межах ОТГ має бути результатом діяльності самих мешканців та місцевої влади через участь у громадському житті громади, бажання до об'єднання та спільної праці задля формування
соціальних зв'язків, соціального капіталу, взаємоприйнятних норм і формування, таким чином, взаємної довіри та відчуття
ідентичності.

Необхідність подальшої інтеграції набуває ще більшого значення, враховуючи масштаб викликів, які наразі постають перед ОТГ:

• економічний спад та інші наслідки COVID-19 (скорочення місцевих бюджетів, безробіття та зростання частки тіньової економіки);
• організація роботи адміністрації ОТГ та управління процесами (надання адміністративних, соціальних та
державних послуг);
• загрози сталому зростанню (негативні демографічні тенденції, погана інфраструктура, забруднення та зміни клімату).

Процес інтеграції ОТГ вимагає об'єднання (синергії) розрізнених факторів розвитку (ресурсних, управлінських, економічних, фінансових, людських), які існують окремо в населених пунктах, що об'єдналися в одну ОТГ.

Як документ, Стратегія розвитку Крижопільської об'єднаної територіальної громади до 2030 року визначає конкурентні переваги, унікальні особливості та напрямки зростання цієї конкретної території. Крім того, Стратегія 2030 має вирішальне значення для майбутнього ОТГ, оскільки дає поштовх громаді до подальшої інтеграції.

Інструменти, які варто використовувати у процесі впровадження Стратегії 2030 року:

• удосконалення роботи місцевої влади – інституційна розбудова та ефективне управління;
• місцевий бюджет та залучення інвестицій;
• державні та регіональні фонди та програми;
• розробка документації щодо просторового планування;
• міжмуніципальне та міжрегіональне співробітництво (спільні проекти, регулярна комунікація, обмін досвідом, меморандуми про співпрацю);
• державно-приватне партнерство, міжнародні проекти (міжнародні фінансові організації, міжнародна технічна допомога, гранти);
• фонди корпоративно-соціальної відповідальності;
• активне громадянське суспільство.
Додатки